Nyt oplevelsescenter i Ny Carlsberg Bryghus

Generelle nyheder 07. april 2011
af Anne Lønstrup. Foto: Jan Emil Christiansen og Nana Reimers
Ny Carlsberg Bryghus: Carlsberg lancerer international designkonkurrence, som skal føre til skabelsen af et nyt Brand & Experience Centre i hjertet af Carlsberg.

Ny Carlsberg Bryghus: Carlsberg lancerer international designkonkurrence, som skal føre til skabelsen af et nyt Brand & Experience Centre i hjertet af Carlsberg. 

Carlsberg vil skabe en ny attraktion i verdensklasse i hjertet af den nye Carlsberg bydel. Carlsberg har netop udskrevet en international designkonkurrence, der skal udfolde, hvorledes Ny Carlsberg Bryghus og Elefantporten kan omdannes til Carlsbergs Brand & Experience Centre (arbejdstitel). Konkurrencen udskrives samtidig med, at Carlsberg investerer globalt i en ny positionering af Carlsberg mærket.

"Vi investerer i vores brand, vi investerer globalt og i bydelen og nu også i udviklingen af en attraktion," siger Lone Johnsen, eventdirektør på Carlsberg.

Mål: en halv mio. gæster om året

Målgruppen er københavnere og moderne oplevelsesturister i alle aldre, forbrugere og kunder og vores egne godt 41.000 medarbejdere, som vil udfordres og engageres i et af verdens stærkeste brands.

"Målet er at blive en top 5 attraktion i København og tiltrække op mod en halv mio. gæster om året," siger Lone Johnsen.

Ny Carlsberg Bryghus og Elefantporten er blandt Københavns mest fascinerende bygningsværker, og bygningernes knap 8.000 m2 danner en enestående ramme for en oplevelsesrejse i Carlsbergs univers. Bygningerne fortæller historien om en bryggers evne til at smelte bryggeri, kunst og arkitektur sammen i ét greb med kvalitet som hjørnesten.

Carlsbergs fundamentale værdier

"Carlsbergs attraktion skal være unik. Den skal drives på kommerciel basis og skal skabe værdi for gruppen, for området og for København. Der skal kigges frem og ud mod verden og Carlsbergs position som verdens fjerdestørste bryggerigruppe. Vi vil give et indblik i fundamentale Carlsberg værdier. Vi ønsker at engagere de besøgende og lade dem udforske Carlsbergs brand, vores rige kulturarv, vores sociale engagement og den mangeårige tradition for at give tilbage til samfundet," siger Lone Johnsen.

Endelig er et vigtigt omdrejningspunkt produktet: Øl i alle dets aspekter – råvarer, forskning, produktion, innovation og forbrugsmønstre.

Carlsberg inviterer innovative virksomheder inden for oplevelses- og attraktionsudvikling, branding og arkitektur til at give deres bud på, hvorledes Carlsbergs fremtidige attraktion kan sætte nye standarder for oplevelser og interaktion.

Der vil blive gennemført en prækvalifikation og i september måned offentliggøres, hvilke fire-seks teams der er udvalgt til at deltage i konkurrencen. Et vinderprojekt vil blive udpeget i foråret 2012.

Konkurrenceprogrammet er på www.carlsberggroup.com/brewhouseproject

Carlsberg Byen bruger cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger statistik. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Læs mere her