Laura Hus i Carlsberg Byen

Første erhvervsprojekt i Carlsberg Byen solgt

19. september 2016
Med salget af Laura Hus bevæger Carlsberg Byen sig for alvor ind i en ny fase af udviklingsselskabets historie på erhvervsmarkedet.

Centralt placeret lige ved den ikoniske elefantport er Laura Hus under opførelse. Bygningen får et diskret, nedtonet udtryk i rødt tegl, der på fin vis danner baggrund for de smukke og rigt detaljerede bygninger i dets umiddelbare nærhed. Huset udstråler en robusthed og tyngde, der matcher den eksklusive placering og de unikke, historiske omgivelser. Bygningen vil med sine 2.281 m² blandt andet indeholde en restaurant og kontorlokaler, når den står færdig i andet halvår 2017. Kontorlokalerne er udlejet til Carlsberg Byen P/S.

”Laura Hus i Carlsberg Byen er en spændende og attraktiv investering, der stemmer godt overens med DADES’ investeringsstrategi, hvor vi især fokuserer på erhvervs- og boligejendomme i Københavnsområdet. Carlsberg Byen bliver et levende og innovativt bykvarter, som vi med Laura Hus glæder os til at blive en del af”, siger Boris Nørgaard Kjeldsen, adm. direktør i DADES. ”Frasalget er det første til investorer og er på linje med vores strategi om at udvikle yderligere erhvervsprojekter til frasalg til investorer," siger adm. direktør i Carlsberg Byen Jens Nyhus og fortsætter:” Jeg er meget tilfreds med, at DADES kan se potentialet i kvarteret og tror på den vision, vi arbejder efter og altså har besluttet at investere i Laura Hus og Carlsberg Byen.”

Det er RED Property Advisers, der har været mægler på salget. Flere erhvervsprojekter på vej på markedet Ud over salget af Laura hus har Carlsberg Byen desuden frasolgt 56.000 m², et OPP-projekt som huser UCC. Der skal i alt udvikles ca. 250.000 m² erhverv og detail i Carlsberg Byen frem mod 2024, og allerede i løbet af efteråret 2016 vil der være flere projekter til salg i markedet.

I løbet af de næste otte til ti år bliver den historiske bryggerigrund – centralt placeret mellem Vesterbro, Valby og Frederiksberg – forvandlet til et nyt kvarter i København, hvor moderne arkitektur spiller sammen med områdets mange smukke, bevaringsværdige og fredede bygninger. 25 byrum skaber rammen om et byliv, hvor der både er liv inde i bygningerne og mellem bygningerne, ligesom et miks af boliger, butikker, caféer, kontorer samt uddannelses- og kulturinstitutioner er med til at skabe et mangfoldigt og levende bykvarter.

Den kollektive trafik til og fra området sikres gennem en ny og moderne S-togsstation, Carlsberg Station, der åbnede i juli i år. Et fintmasket net af cykelstier vil tilbyde cyklister hurtige og sikre forbindelser, mens der også er tænkt på bilisterne med gode parkeringsforhold i underjordiske parkeringskældre.

Udviklingsselskabet Carlsberg Byen P/S ejes af Carlsberg, Realdania, PFA Pension, PenSam og Topdanmark.

Yderligere oplysninger: Kommunikations- og marketingschef Tine Kastrup-Misir, udviklingsselskabet Carlsberg Byen P/S, tlf. 41 79 02 50, e-mail: tkm@carlsbergbyen.dk.

Butikslivet er i gang - Flere og flere butikker ser potentialet i Carlsberg Byen, og i området omkring den nyåbnede station har 19 butikker allerede slået dørene op til glæde for lokalområdets mange beboere og besøgende.