Købke Hus i Carlsberg Byen

Carlsberg Byen åbner for salget til nyt, attraktivt område

10. oktober 2016
Nu åbner salget til de attraktive boliger ved Købkes Plads i Carlsberg Byen, hvor et levende byrum, grønne områder og aktiviteter for børn og unge danner rammen om de eftertragtede boliger og butikker.

Et af de mest centrale mødesteder i Carlsberg Byen bliver udeområderne ved Købke Hus i Carlsberg Byens nordøstlige hjørne. Her skaber grønne områder, legearealer og et atmosfærefyldt byrum rammerne for en aktiv, livlig og tryg hverdag.

”Projektet ved Købke Hus er enestående, fordi flere forskellige byrum forenes til glæde for ejendommens beboere. Du kan nyde aftensolen på caféen ved Købkes Plads, de mindste børn kan boltre sig på legepladsen i det rolige grønne åndehul, mens de større børn kan benytte bylivsaktiviteterne i nærheden,” fortæller adm. direktør for Carlsberg Byen, Jens Nyhus.

Kvalitetslejligheder og rækkehuse i et historisk og levende miljø

Købke Hus er placeret i Carlsberg Byens nordøstlige hjørne med udsigt over Købkes Plads og Ny Carlsberg Vej. Købke Hus har fået sit navn efter københavneren Christen Købke, der var en af den danske guldalders helt store malere. Han er især anerkendt for sine portrætter og fine landskabsbilleder, og han fandt gerne sine motiver i den by, han boede i – fx på Østerbro og ved søerne
Købke Hus rummer 34 lejligheder i varierende størrelse og syv rækkehuse på hver 153 m2 fordelt på tre etager. Der kommer desuden en dagligvarebutik, café og kontorlokaler i ejendommen, og alle boligerne i Købke Hus er samlet omkring en hyggelig, indre gård. På sigt reetableres Ny Carlsberg Vej med de oprindelige, fredede brosten, der er midlertidigt taget op, bredere fortove og grønne, formklippede lindetræer, som tilsammen skaber en promenade, som man kender det fra Frederiksberg Allé.

Købke Hus er tegnet af tegnestuerne White og AK83.

Fakta om boliger i Carlsberg Byen

I løbet af de næste otte til ti år bliver den historiske bryggerigrund – centralt placeret mellem Vesterbro, Valby og Frederiksberg – forvandlet til et nyt bykvarter, hvor moderne arkitektur spiller sammen med kvarterets mange smukke, bevaringsværdige og fredede bygninger. København får et helt enestående byrum med høje tårnhuse, grønne haver, smalle gader og åbne pladser, som danner rammen om 3.100 boliger i forskellige størrelser og prisklasser samt butikker, caféer, kontorer og uddannelses- og kulturinstitutioner.

Boligerne vil blive fordelt over hele Carlsberg Byen – både i et mere klassisk boligkvarter tæt ved Frederiksberg og den eksisterende Humleby, samt i et blandet byområde, der blandt andet vil rumme ni tårnhuse på mellem 50-120 meter. Ligesom Købke Hus fortæller også mange andre bygninger, gader og pladser i Carlsberg Byen bryggeri- og danmarkshistorie. Du kan fx gå tur i Flaskehalsen og Kuskenes Gade, og Johanne Møllers Passage er opkaldt efter den kvindelige medarbejder, der var ansat på bryggeriet i længst tid: hele 65 år.

Læs mere info om Carlsberg Byen og boligerne i Carlsberg Byen på www.carlsbergbyen.dk

Yderligere oplysninger Pressechef Peter Krab, udviklingsselskabet Carlsberg Byen P/S, tlf. 29 83 37 47, e-mail: pk@carlsbergbyen.dk

Køberkartotek: På udkig efter nyt hjem? Måske drømmer du om et stort køkkenalrum, hvor I kan være sammen om madlavningen? Måske er det egen have, terrasse eller et rækkehus, der lokker? Det hele kan fås her, og som et ekstra plus venter den unikke kombination af historie, arkitektur og byens pulserende liv lige udenfor jeres nye hoveddør.

Skriv dig op i vores køberkartotek
Købke Hus i Carlsberg Byen