8'eren

Carlsberg Byen indgår aftale med Aberdeen Asset Management om køb af større butiksportefølje

6. december 2016
Byggeriet buldrer afsted, og salget følger med. Carlsberg Byen har netop lukket en ny, stor aftale om frasalg af bykvarterets første butiksområde, hvor alle butikker er udlejet.

Carlsberg Byen har indgået aftale med Aberdeen Asset Management på vegne af en af deres ejendomsfonde om overtagelse af butikslokalerne i området ved Carlsberg Station. De 20 butikslokaler er allerede udlejet til bl.a. detailhandel, caféer og restaurant.

De frasolgte butikker udgør ca. 7.250 m2, og dermed har Carlsberg Byen med handlen allerede frasolgt 1/3 af det færdige bykvarters 22.000 butikskvadratmeter. Det er aftalt, at salgsprisen ikke offentliggøres, men i Carlsberg Byen ser adm. dir. Jens Nyhus handlen som et vigtigt skridt i bykvarterets udvikling: ”De fleste butikker var udlejet og en del åbnet, allerede inden den første beboer var flyttet ind i Carlsberg Byen, hvilket vi er noget stolte over. Den optimisme underbygges nu af aftalen med Aberdeen Asset Management, som har vurderet, at Carlsberg Byen og det butiksmiljø, der er skabt, er en attraktiv investering – det ser vi som et meget stort kvalitetsstempel.”

Også hos Aberdeen Asset Management er der stor tilfreds med aftalen: ”Carlsberg Byen har på meget kort tid formået at tiltrække både beboere og forretningsdrivende. Interessen har været stor, og vi forventer, at den bliver endnu større i takt med at området bliver mere etableret. Derfor ser vi kvarteret som en attraktiv investering og forventer os meget af butikslokalerne i fremtiden,” siger Fund Manager Troels Brøndum Andersen fra Aberdeen Asset Management.

I sidste uge indgik Carlsberg Byen ligeledes en aftale med Brøchner Hotels om hoteldrift i en af områdets mange fredede bygninger, og i det hele taget er der stor efterspørgsel efter lokaler og boliger i Carlsberg Byen. ”Vi er meget begejstrede for udviklingen i Carlsberg Byen, men er også bevidste om, at vi får meget foræret gennem vores beliggenhed, den historiske bygningsarv og gode  infrastruktur. Vores opgave er derfor især at fastholde livet mellem bygningerne, så både beboere, naboer og handlende får en god oplevelse, når de færdes i området. Jeg plejer at sige, at alle kan
bygge boliger, mens kunsten er at skabe liv mellem bygningerne. Det har vi utroligt meget fokus på, og det glæder mig, at markedet reagerer positivt på det”, siger Jens Nyhus.

De næste lokaler til butikker, caféer og restauranter i Carlsberg Byen vil stå klar i løbet af 2018 i området omkring Ny Carlsberg Vej.

Yderligere oplysninger: Pressechef Peter Krab, tlf. 29 83 37 47, e-mail: pk@carlsbergbyen.dk
Yderligere oplysninger: Henrik Kruse, Head of Business Development Denmark & Office Head, tlf. 20 55 19 18, e-mail: henrik.kruse@aberdeen-asset.com
Info om Carlsberg Byen: www.carlsbergbyen.dk

Når fortid, nutid og fremtid forenes - Carlsberg blev grundlagt i 1847 af den visionære brygger J.C. Jacobsen, som dermed lagde grundstenen til en moderne dansk bryggerivirksomhed. Men der er meget mere historie at hente. Her kan du få styr på de vigtigste fakta om bryggeriet, der på mange måder har formet det fundament, Københavns nye bykvarter bygger på.

Mærk historiens vingesus
elefantporten i carlsberg byen