Carlsberg Byen gør klar til Brøchner Hotels

Error while rendering view [PressReleasesDate]. Please, make sure the rendering is configured properly or contact your administrator.
Torsdag afholdt Carlsberg Byen og Brøchner Hotels første "bryg" på det kommende Hotel Ottilia. Arrangementet markerede startskuddet til ombygningen af Lagerkælder 3 og Maltmagasinet til et luksushotel med 156 værelser.
Januar 2019 åbner det første hotel i Carlsberg Byen, og torsdag den 21. september blev der holdt første "bryg" på det kommende Hotel Ottilia. Det er den fremadstormende danske hotelkæde Brøchner Hotels, der står bag hotellet, som fremover vil kunne give danske og internationale besøgende en unik hoteloplevelse.

"Vi driver anderledes hoteller med omtanke, hvor den unikke oplevelse er i centrum, og i vores øjne er Carlsberg Byen et af de mest unikke områder i København. Vi er meget bevidste om, at vi bliver en del af et stykke dansk historie, når vi rykker ind i Carlsberg Byen, og det har vi tænkt at bruge aktivt på en nyskabende måde i hotellets design. Hotel Ottilia bliver et hotel man ikke blot kommer for at vil bo på, men for at opleve - både for lokale og gæster i byen," udtaler Karim Nielsen, adm. direktør for Brøchner Hotels.

Hotellet er placeret i hjertet af Carlsberg Byen omgivet af historiske og smukke bygninger i et område, der vil emme af liv, når det står færdigt. Hotellet vil have adresse i to af Københavns flotteste industribygninger, Maltmagasinet og den historiske og fredede Lagerkælder 3 med de ikoniske guldskiver på facaden, der alle bevares på det nye hotel.

Carlsberg byens adm. dir. Jens Nyhus udtaler om det kommende hotel: "Brøchner har ved at fravælge det ordinære vist nye standarder for, hvordan hoteller kan tilbyde deres gæster unikke oplevelser, og jeg er meget begejstret for, at de har kunnet se de samme muligheder i disse smukke bygninger, som vi selv. Når Carlsberg Byen står færdig, vil 15 % af bygningsmassen bestå af fredede og bevaringsværdige bygninger, og Hotel Ottilia er et enestående godt eksempel på, hvordan industribygninger kan finde anden brug, hvis kreativitet og vilje er til stede."

Hotel Ottilia, opkaldt efter brygger Carl Jacobsens kone, får blandt andet to barer, en restaurant med tagterrasse, der byder på en spektakulær udsigt udover København og faciliteter til 200 møde- og konferencegæster. Hoffmann er hovedentreprenør, Christoffer Harlang og Arkitema arkitekter, og Wissenberg ingeniører.

OM BRØCHNER HOTELS
#TRANSFORMINGTHECITY
Brøchner Hotels er Danmarks førende boutique hotelkæde. Med sammenlagt 367 værelser fordelt på fire boutique hoteller - Hotel SP34, Hotel Danmark, Avenue Hotel Copenhagen og Hotel Astoria - alle med en unik og central beliggenhed i København, driver Brøchner Hotels anderledes hoteller med omtanke.

En del af Brøchner Hotels' strategi er at transformere byen. Derfor åbner virksomheden i løbet af de næste to år nye luksus boutique hoteller i ubenyttede bygninger rundt om i København. I 2018 åbner det nye 5+ stjernet Hotel Herman K i den gamle transformerstation på Bremerholm.

Året efter åbner Hotel Ottilia i Carlsberg Byen som et 4+ stjernet boutique hotel i de ikoniske bygninger Maltmagasinet og Lagerkælder 3 med 156 værelser, restaurant, barer, spa, konferencefaciliteter og tagterrasse, som naturligvis er åben for alle - hotelgæst eller ej.

Læs mere om Brøchner Hotels her: http://www.brochner-hotels.dk/

OM CARLSBERG BYEN
Frem mod 2024 bliver den historiske bryggerigrund - centralt placeret mellem Vesterbro, Valby og Frederiksberg - forvandlet til et nyt kvarter i København, hvor moderne arkitektur spiller sammen med områdets mange smukke, bevaringsværdige og fredede bygninger. 25 byrum skaber rammen om et byliv, hvor der både er liv inde i bygningerne og mellem bygningerne, ligesom et miks af boliger, butikker, caféer, kontorer samt uddannelses- og kulturinstitutioner er med til at skabe et mangfoldigt og levende bykvarter.

Udviklingsselskabet Carlsberg Byen P/S ejes af Carlsberg, PFA Pension, PenSam og Topdanmark.

Kontaktinformation
Karim Nielsen, adm. direktør i Brøchner Hotels, T: +45 2021 2115, E: karim@brochner-hotels.dk
Peter Krab, Pressechef i Carlsberg Byen, T: +45 2983 3747, E: pk@carlsbergbyen.dk